چرا باید وکیل بگیریم ؟

تیر 29, 1401 parscodex ۰ Comments

مزایای استفاده از وکیل در دعاوی حقوقی:

– چرا به وکیل نیاز داریم ؟
پرونده های حقوقی اغلب ماهیت پیچیده ای دارند و همه چیز آن گونه که در ظاهر ساده به نظر می رسدنیست . یک پرونده حقوقی نیز ممکن است به دلیل انتخاب روش غلط برای رسیدن به نتیجه از سوی طرفین پرونده یا هر دلیل دیگری چند سال سپری شود و تازه افراد به فکر انتخاب وکیل می افتند . اما برخی از افراد با بروز کوچک ترین مشکل حقوقی نیز به سراغ متخصص قانون یعنی وکیل می روند و از مزایای آن اعم از جلوگیری از اطاله دادرسی_پپیگیری وکیل بجای موکل در مراجع قضایی و استفاده از راه حل های قانونی مناسب بهره مند می شوند .

مزایای استفاده از وکیل در دعاوی کیفری:

در پرونده های حقوقی بدون حضور موکل وکیل می تواند ضمن اعلام وکالت و ارائه لایحه از موکل خود دفاع کند . اما در پرونده های کیفری ، خود متهم باید حضور داشته باشد و تا زمانیکه تحقیقات مقدماتی به پایان نرسیده وکیل حق دخالت ندارد و با اتمام مراحل دادرسی و تحقیقات مقدماتی او می تواند وارد پرونده شود . علت این مسئله هم این است که چون موکل متهم به انجام جرمی کیفری است وکیل نمی تواند پاسخگوی اتهام او باشد و او خودش باید نسبت به این مساله پاسخگو باشد .

وکیل دادگستری می تواند با تنظیم شکوائیه مناسب تعیین و تشخیص جرم ارتکابی انجام اقدامات قضایی حضور در کلانتری و دادسرا و عدم مواجهه شاکی ومتهم کلیه اقدامات اعم از مراحل مقدماتی (دادسرا) بدوی تجدیدنظر را انجام دهد .

مزایای استفاده از وکیل در دعاوی خانوادگی :

تجربه نشان داده است اغلب اشخاص بالاخص افرادی که از شان و مرتبه بالایی برخوردارند بعد از حضور در جلسات خانوادگی دادگاه به علت درگیری های لفظی و تنش های عصبی از اینکه خود در جلسات حضور یافته و وکیل نگرفته اند اظهار پشیمانی نموده اند، زیرا حضور وکیل اغلب مانع از طرح مباحث بی اساس و پایه خواهد شد .

حضور وکیل در دعاوی خانوادگی باعث تسریع امور _ عدم حضور زوجین در جلسات خواهد شد.

Leave a Reply:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *